MerkNL

Merkstrategie

Met een organisatie definieer je vaak een stip op de horizon en met bijvoorbeeld (veranderings)trajecten wil je daar komen. De visie van MerkNL is dat het echter nooit zo is dat je er in een rechte lijn op afstevent; er zijn vele invloeden van binnen en van buiten die de weg naar die stip veranderen in alles behalve een rechte lijn. Een stip is maar een stip, de weg ernaartoe is waarom het gaat. Daarnaast is het zeker niet zo dat je klanten bij die stip staan te wachten tot jij er met jouw merk komt. Het draait immers om de klant, nietwaar?

Het merk is nu, net als de organisatie. Idealiter zouden deze twee entiteiten niet van elkaar mogen verschillen en neem je de klanten mee op dezelfde reis en kan het via interactie elkaars belangen versterken. Dit speelt zich veelal af op een gevoelsmatig niveau in een drievoudige lemniscaat van doelstellingen, interne organisatie en externe invloeden; dit is in het kort het domein van MerkNL. Naast deze emotive branding via de 23plusone methode werkt MerkNL ook met de meer klassieke methoden van positionering en communicatiestrategie-vorming, maar ook met gewoon gezond verstand. Belangrijk is dat je zowel je medewerkers als klanten/doelgroep/publiek mee kunt laten bouwen aan jouw merk. Zelfs op emotioneel belangenniveau.