MerkNL

Emotive Branding

Nog maar enkele jaren geleden was het ondenkbaar dat je aantrekkingskracht, relevantie en de emotionele motivaties van een merk inzichtelijk zou kunnen maken, meetbaar of te benchmarken. Alles in de strategie en positionering van merken bevond zich op het cognitieve vlak; het vertellen wat je doet. De strategie werd uitgezet en dan hoop je dat de art director of een andere creatief zich niet 100% aan de opdracht houdt en door middel van een briljante ingeving het merk “laadt” met (toevallig) precies de juiste ingrediënten en te zeggen wie je bent. 

Inmiddels zijn die ingrediënten te (co-)creëren. Je kunt je merk precies de lading geven die het moet hebben zodat de art director zich wel aan de opdracht kan houden. Je merk maak je samen met de hele organisatie en haar omgeving tot een samenhangend, kloppend en aantrekkelijk geheel. Verbazend is vaak welke (merk)kracht er nog in de organisatie ongebruikt blijkt te zijn.
De methode die hiervoor gebruikt wordt, is 23plusone. Het is de eerste wetenschappelijk gevalideerde methode voor emotive branding ontwikkeld door BR-ND. MerkNL is een van de eerste bedrijven die deze methode mogen toepassen en helpen doorontwikkelen.

Als u meer wilt weten over deze methode, klik dan hier.